Different folks, different strokes

15 december 2013 - Kruger Park, Zuid-Afrika

Nederlanders en Belgen: we spreken dezelfde taal, maar we verstaan elkaar niet.

Ons reisgezelschap bestond uit negen Nederlanders en acht Belgen. De Belgen leverden overigens wel – de chauffeur niet meegerekend - de enige man van het gezelschap. En dat was reuze makkelijk met het in- en uitladen van de koffers in de truck. Want de instructie van tevoren luidde dat er geen koffers groter dan 1 meter mee mochten. Maar menig slimme meid (ik overigens niet!) was op drie maal daags omkleden voorbereid. En dus was de koffer niet meer de trap van de truck op te tillen!

De eerste dagen hebben we echt geprobeerd om contact met elkaar te krijgen, maar al op de derde dag constateerden we dat een scheiding onvermijdelijk was.  Automatisch liepen de Belgische collega’s naar de jeep waarin andere Belgen zaten en ook de Nederlanders gingen aan hun ‘eigen tafel’ zitten. Wij praatten over de verschillende mogelijkheden van onze smartphones en goede wijnen, zij over de taalverschillen tussen Londerzeel en Antwerpen en lekkere pintekes: So never the twain shall meet!

1. Veronica:
    16 december 2013
    Volkomen terecht dat er niet gemixed werd. Er gaat toch niets boven een goed gesprek over wijnen en smartphones! : )
  2. Marieke:
    17 december 2013
    Wijn is veel leuker om over te praten. En - nog beter - om te drinken
  3. Lilian:
    17 december 2013
    Als brabander ben je toch reserve belg?????