Eindelijk, hier komt deel 1!

14 december 2013 - Kruger Park, Zuid-Afrika

Een reis, anders dan andere reizen is dit wel!

Natuurlijk was mijn eigen voorbereiding en voorpret verre van ideaal. Maar door het overlijden van Nelson Mandela was het tot vlak voor vertrek ook al twijfelachtig of we überhaupt wel weg zouden kunnen. Toen - eenmaal op Schiphol - bleek dat onze vlucht met British Airways niet zou gaan vanwege problemen op Heathrow, wist ik zeker dat zuid Afrika en ik niet voor elkaar bestemd zijn.

Mijn eerste kennismaking met dit land, drie jaar geleden, begon ook al met een hoofd vol verdriet.  En nu regent het de hele dag, hebben we net een twee uur durende jeepsafari gehad en alleen maar vliegende termieten en een handvol impala's gezien. Ook het zwembadje zal het zonder ons moeten doen vandaag. Maar elk nadeel hep zijn voordeel: nu is er tijd om met zijn allen een plek op e zoeken waar wifi is zodat eindelijk het thuisfront op de hoogte gebracht kan worden van alles wat ze missen. Zuid Afrika en ik: het zal niet goedkomen!

PS en die wifi ook niet!