Verwachtingen ≠ werkelijkheid

14 december 2013 - Kruger Park, Zuid-Afrika

Dat goede voorlichting c.q. communicatie voor je op reis gaat belangrijk is, blijkt nu wel weer. De naaldhakken van mijn roomy zullen deze dagen de tent niet uitgaan. Maar degene die stevige stappers, zaklantaarn en regenjas mee heeft is 'king of the jungle' Tja, een Drifters reis ziet er heel wat anders uit dan de gemiddelde studiereis.

Dus daar staan we dan 's morgens vroeg in de rij bij het toiletgebouw met ons tasje, handdoekje en gedeeld stukje zeep om te douchen en de haren te wassen. Zo gewend aan de flesjes met crèmetjes en conditioners op de hotelkamer, had bijna niemand eraan gedacht om shampoo, laat staan een föhn, in de koffer te stoppen.

En vergeet het maar om direct na het eten op te staan van de canvas krukjes en even de rug te strekken:"afgewassen zal er moeten worden". Corvee voor degenen die niet meegeholpen hebben met groente snijden en aardappelen schillen. Yes, we're back to basic!

1. Veronica:
    15 december 2013
    Hahaha, wat een bootcamp! Doet mij denken aan mijn reis van 6 weken van Nairobi naar Kaapstad. En al die corveetaken van afwassen, koken, opruimen en de bus schoonmaken : )
  2. Els:
    16 december 2013
    Ja Veronica, onvoorstelbaar dat mensen uit vrije wil voor zo'n 'vakantie' kiezen!